Elin ٩(●̮̮̃•̃)۶

En ängel

Publicerad 2012-12-09 19:41:41 i Allmänt

Det har gått en vecka sedan du lämnade oss, sen du flög iväg till en stad ovanför molnen och lämnade dem i din närhet med sorg, frågor och en saknad som inte har några gränser. Jag var inte din bästa kompis, men jag kände dig väl. Du var den av J´s kompisar som pratade mest med mig. Jag vet inte hur många gånger du sov över hemma i vår soffa, hur många gånger vi kollade på film eller hur många timmar vi var i garaget tillsammans med de andra. Jag var den som alltid var med, och ni killar accepterade mig. När någon dör börjar man tänka på allt som var så bra med den personen, och precis som de sa på minnesstunden så var du den som alltid var glad, som kom med idéer och påhitt. Du var alltid sugen på fest och på öl, och man kunde prata med dig. När vi var och sa hejdå till dig så visste jag inte om jag skulle våga gå in, jag hade ett bra sista minne med dig, men jag valde ändå att kolla på dig. Det var hemskt, det kan jag erkänna, men ändå bra för man förstår att det verkligen är sant när man får se det så. Mitt hjärta värker för jag tänker på din familj och på dina kompisar, jag vill ta deras smärta iväg och säga att allt kommer att bli bra. Men allt kommer inte att bli bra, för du kommer alltid att fattas. Vid varje jul, nyår, midsommar, på din födelsedag så kommer en plats att vara tom, för du kommer att fattas för så många människor. Men i allt det här tragiska så tror jag att du har lärt oss någonting Tom. Du har lärt oss att inte ta varandra för givet, att livet kan ta slut på en minut och att man ska vårda det man har. Det är sjukt att det krävs en sån här hemsk sak för att få oss att förstå hur mycket vi älskar varandra, och kanske gör detta oss starkare. På minnesstunden kunde jag se dig framför mig, hur du satt längst fram i kyrkan och kollade på alla som var ledsna och saknade dig, jag såg dig sitta där med en öl och vara glad som alltid. Det är svårt att släppa och gå vidare, och även om det kommer göra mindre ont med tiden så kommer du alltid att fattas oss nåt så oerhört att det inte går att beskriva med ord. Tom Theorin, du kommer alltid vara en del av våra hjärtan, och hur lång tid det än tar så kommer vi aldrig att glömma dig. Himlen har fått en vacker ängel och vi stannar på jorden med minnen från dig. Vila i frid så ses vi när tiden är inne <3

Kommentarer

Postat av: amanda

Publicerad 2012-12-09 20:48:54

Fint skrivet Elin! Han saknas hos oss alla även om jag inte umgicks med honom längre, så var han en del av mitt liv och nu finns bara minnena kvar <3

Postat av: amanda

Publicerad 2012-12-09 20:49:19

Fint skrivet Elin! Han saknas hos oss alla även om jag inte umgicks med honom längre, så var han en del av mitt liv och nu finns bara minnena kvar <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela