Elin ٩(●̮̮̃•̃)۶

♥ Dag 9 – Min tro.

Publicerad 2011-01-01 16:07:52 i Allmänt

Ett svårt ämne att skriva om. Eller egentligen inte.

Jag tror inte på någonting faktiskt. Jag tror inte på Gud.

Jag skulle gärna vilja tro på att det sitter en gubbe uppe i himlen som ser ner på oss, älskar oss och tar hand om oss. Och att man även får komma till himlen när man dör. Men jag tror inte på det.
Jag tycker att det finns allt för mycket sikit i världen för att en gud skulle finnas. Och jag vet att jag har många kompisar som tror, och ni får gärna bli arga på mig, men ni får också gärna förklara allt som jag inte får att hänga ihop.

Om Gud nu finns, varför finns det krig? Barn som dör? Sjukdomar? Hat? Splittrade familjer?


Förlåt, men det funkar helt enkelt inte för mig.



Jag skulle gärna vilja kunna tro.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela