Elin ٩(●̮̮̃•̃)۶

♥ Dag 11 – Mina syskon

Publicerad 2011-01-09 16:47:47 i Allmänt

:)

Jag har tre syskon, Moa, Anton och Clara.

Moa är född först, närmare bestämt 1986, så hon hann leva i tre år innan jag kom. Vad ska man säga, vi är sjukt olika, i allting faktiskt. Både i utseendet och i sättet. Hon har brunt hår och är kort, jag är blond och lång. Eller iaf hyfsat lång. Vi har alltid bråkat ganska mycket, med lika väl har vi tider som vi fungerar skitbra ihop. Nu efter att hon flyttat, och jag också för den delen, så fungerar vi mycket bättre när vi träffas. Och det känns skönt. Hon bor tillsammans med sin fästman, och dom ska ha barn i april. Ska bli askul!

Anton föddes fyra år efter mig, alltså år 1993. Han var alltid liten och klen när han var liten. Det gick att få honom att göra vad som helst. Jag och Moa brukade klä honom i klänning, sminka honom och sätta tofsar i hans hår, det tyckte vi var lite roligt :) haha. Vi har inte bråkat lika mycket som jag och Moa har, mer för att han aldrig riktigt sa ifrån, för då slog jag väl honom eller något. Jag vet inte. HAn blir också roligare ju mer tiden går, för nu kan man snacka med honom och allt sånt. Det roliga är att när han vill ha råd om kläder och så vidare, så frågar han alltid mig. Det tycker jag är roligt.

Clara, vår lilla sladdis, hon kom inte förän 2001, och har alltid varit den lilla gullungen. :) hahah. När hon var liten var jag hennes favorit, utan tvivel. Jag fick diabetes när hon bara var några veckor, så hon låg på sjukhuset med mig och mamma. Det var mysigt :) Clara är lik mig brukar det sägas, ochjag håller med. Både till sättet och i utseendet. Hon gillar fotboll och katter. Ibland tycker jag synd om henne när jag tänker på att hon inte har några syskon i sin egen ålder, men samtidigt har hon tur som har så många vuxna som bryr sig om henne och älskar henne. Hon har precis fått en mobil, så nu får man söta sms som är felstavade och det är bara roligt.

Man kan säga att man itne tycker om sina syskon, men det gör man. Jag är sjukt glad för att jag har mina, för jag tror att man vill ha dem när man blir äldre. Det måste vara tråkigt när man är vuxen om man inte har några syskon. Jag ska ha en bra kontakt med mina hela livet, och vill att våra barn skall växa upp tillsammans så att det inte blir lika tråkigt som för mig med mina kusiner.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela