Elin ٩(●̮̮̃•̃)۶

Tänk om. . .

Publicerad 2010-04-24 18:50:42 i Allmänt

Tisdag: Var på praktiken lääääänge, sen hem och fixa lite, och sen åkte Malin och jag på bilrunda :) Alltid lika trevligt. Väl hemma kändes det som att jag somnade hur tidigt som helst, för när Joacim ringde vid 23.20 så hade jag redan somnat jättedjupt :) Trodde det var mitt alarm, så blev skitglad när klockan var så lite och det bara var min lilla prins :)

Onsdag: Födelsedag :) Alltid lika trevligt :) e he he. Malin gav mig paket på morgonen, en skitfin sjal som jag önskat mig :) Taaack älskling! Sen på väg till jobbet så sjöng Joacim för mig i telefonen :) haha. sötnos :) En massa sms och facebooksgrattande med får ju inte glömmas! I skolan sjöng alla barnen för mig, dom är så söta. Sen hem och äta tårta med mamma, Anton och Clara :) Senare kom även Moa, Vicke och Joacim så dom fick lite tårta med. Av Clara fick jag en doftgrej till bilen, sånna där grejer man sätter på foppa-tofflorna och ett hemmagjort suddi och nyckelring :) hehe. Av mamma fick jag ett album som hon gjort med två kort från varje år under min uppväxt, samt en text som berättade om hurdan jag var under just det året :) Jättefint var det och när jag flöyttar kanske jag inte orkar ta med mig mina andra 18 (!!) album, så då räcker det med detta :) haha. Sen fick jag 500 kronor också, och boda nova glas och en kanna med det med. Sen även en bok om mitt stjärntecken, oxen :) Av Joacim fick jag en fin skylt, och sen fick jag att vi ska åka på bio och äta middag efter någon dag, fick även skitfina blommor :) mysigt :D På kvällen fick jag välja film, och då tog jag Twilight, för den får jag aldrig se för Joacim annars, han säger att den är skit. Men vem var det som tvunget försökte få mig att sätta på tvåan sen efter? haha. Han tyckte den var bra :P Sen myste vi och sov :)


Jag och Anton kollar i mitt album :)


Joacims fina blommor och kort :)


Världens bästa :)


Torsdag: Seg på morgonen :P Praktik som vanligt, hände nog inget speciellt. Sen var jag och Malin iväg en sväng, och sen åkte vi alla och hämtade Clara hos Moa och Viktor, så fick vi se den nya soffan och soffbordet, och Malin fick se hela lägenheten. På väg dit ringde Joacim och frågade om han fick komma på kvällen sen, och det fick han ju :) Hann somna innan han kom, skit skönt att vara så trött :) haha. Sen gosade vi lite och sov.

Fredag: Dagen började bra, och slutade bra, men i mitten var det kaos :(
Joacim åkte på morgonen och jag hoppade in i duschen. När jag kommer ner lite senare ser jag att han har ringt och skickat sms. - Har krockat. Var allt han skrev. Jag blir skiträdd och försöker ringa upp men får ingen signal. Får ju panik men åker till praktiken ändå. Sen får jag tag på hans kompis som skirve : Joacim har frontalkrockat med en bil och är på sjukhus men mår bra. Eh, jag typ dör :P Blir skiträdd och innan jag fått prata med hans mamma hinner jag bli skraj som fan, kändes som jag skulle börja lipa typ. Det visar sig att han fått sladd uppe i byn och frontalkrockat med en annan bil. Joacims nya skyline är helt skrot. :( Han åkte till akuten med nackkrage och grejer, men efter röntken och undersökningar får han åka hem. Han fick en bula i pannan, lite ont i nacke, rygg och ett knä men mår annars bra. Polisen är chockade att han ens lever efter hur bilen såg ut. Jag är mest glad att den var högerstyrd, för vänster sidan är helt paj. Tänk om jag åkt med där, då hade jag inte suttit här idag kan jag ju säga :S usch, hemskt. Efter praktiken, sista dagen :(, så åker jag hem till honom så vi kramas lite och är glada att vi lever. Sen hem till mig och äter exotisk planka med mamma, clara, moa, viktor, anton, jag och joacim. Av moa anton och viktor får jag en sån där smoothie maskin :) kul :D Sen kollade jag och Joacim film och vi kramades lite mer. Många folk ringde och frågade hur allt var, det är skönt med folk som bryr sig. Elin kom förbi en sväng och jag fick ett jättefint arm,band av henne som hon dessutom gjort själv :D Tack :D sen sov  vi :)




Bilen :(


På kvällen när jag öppnade paket var jag glad igen.

Lördag: Åkte till pappa på morgonen och firades där, fick 500 kronor av farmor, en lacoste parfym av pappa och ett presentkort på önska för 400 :) Skulle inte fått något av han efter allt han betalt på min bil :P Sen hem och sega. Sen var jag mamma och clara ute och plockade blommor, och sen gjorde vi skrabbelucker i trädgården på trangia-kök eller vad det heter. Faktiskt riktigt mysigt :) Nu ska vi snart äta lite, sen kolla wildkids, och sen ska jag till Moa och Viktor och hälsa på lite :) Bada i deras badkar :D haha. Herregud vad skönt :D


Clara äter skrabbelucker :)


Jag med, men ser ut som en köttbulle med alla kläder jag pucklat på mig :P


Usch, tänk hur lätt det händer saker egentligen. Joacim hade lätt kunnat dö igår, och då hade jag med dött. Tänk om han inte sovit hos mig som han egentligen inte skulle ha gjort, då hade det inte hänt. Tänk om han gått upp direkt första gåmngen klockan ringde istället för att ha legat lvar, tänk om jag inte kramat honom en sista gång, tänk om jag tvingat honom att slänga i sig en macka innan han åkte. Tänk om... Då hade han fortfarande haft en bil som han älskade och inte ens fick ha i två månader :( Men tänk om den varit vänsterstyrd, då hade han dött. Tänk om jag åkt med, då hade jag dött. Tänk om han kört fortare så att krocken blivit ännu värre så han hade skadat sig rejält. Man får vara glad att det gick så bra det gjorde, men man blir ändå rädd när man tänker på det. Lilla skrutten, jag hade inte kunnat överleva om du dog! <3

Kommentarer

Postat av: anny

Publicerad 2010-04-26 23:14:59

vilken tur han hade! och vilken tur att du inte åkte med. saknar dig!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela